I Follow U

LIKE LIKE LIKE

15 December 2008

Cuak Yang Teramat Sangat!

Baper hari je lagi nak jadi ayah dengan ibu ni (gelaran utk kitorang - cara lama daa!)..kalau ikut ckp doktor 23 disember ni baby nak kuar..tapi gue asyik pertikai je kepakaran doktor2 tu..maklumla, dia tanya bila last piyed, pehtu terus pusing2 kalendar..then, dpt due date terus..huh! gue pun bole pusing2 itu kalendar..

Tapi takpela..terima je la ape doktor ckp..asalkan bukan doktor ayam dah la..oleh sebab doktor ckp 23 dis ni..maka secara otomatiknya gue terus rase cuak yang teramat sgt..cuak tapi teus berdoa..semoga semuanya berjalan lancar..tapi nak cuak gak..apa akan jadi dlm labour room nanti..pengsankah gue? atau rilekskah gue? atau gue ikut jerit push! push! jugak? sama2la kita nantikan..apa pun, kamera tetap dlm tgn..hehe!kalau nak tgk kena tunggula gue update..

wpun cuak tapi tak sabar nak timang our first baby..hasil benih2 cinta yang bersepadu..hasil buatan orang yang direlakan..hasil ketaksabaran bala2 tenteraku merempuh...hua hua hua!

tak sabar nak azankan ke telinga baby..TIPS: sama ada anak korang yang lahir tu boy atau girl..tolong azankan dan qamatkan kedua2 belah telinga..tak adanya ajaran kalau anak laki, azan..anak pompuan qamat..girl memang tak boleh azan tapi BOLEH diazankan..bukannya baby tu yang nak azan..bapaknya yang azankan..tu yang dah besar nanti jadi bohsia bertudung..sebab qamat sebelah telinga je..hehe mintak jauhla.

Nama? rasanya dah ade dah..takdela mencari sgt..tapi bila gue cadang..mirose ok je..dia tambah seketul lagi nama..lengkapla..tapi tak taula kena ke tak bila dibinkan dgn gue..dah la nama seketul je..nama anak panjang2 plak tu..cuma, gue cari nama yang pendek2 je sukukatanya"..yela letak nama "nurul syarifah qistina farah wahida ayuni" tapi panggilnya qis je..ade makna ke? elok panggil nama penuh kan senang..sebab tu kitorang letak nama pendek je..tapi gue dah rejek awal2 nama2 seperti Daniel, Danish, Danisy (err..klu jadi menantu takpela..haa!), qistina..dah ramai sgt pakai..tak caya sok anak pegi sekolah taula nasib cikgu tu..panggil daniel, mau 10 org angkat tangan..terpaksala cikgu tu panggil.."daniel yang gigi rongak!"..nak bezakan..muahahahaahaha!!!

hehe..dah menunggu hari dah tu..pic ahad semalam sebelum kuar..apa ntah nama tema diorang kuar..kuar dgn chot dengan su..abis gue dgn idan (hb chot) jadi suami tinggal dengan bapak tinggal..kalau bapak tunggal lain plak..haha

kasi can la..nurse kat klinik kata jgn ditahan2 kalau org tgh ngidam..gue duk umah ape lagi..tido? silap besar!kemas umah ya..mop lantai..vacum..susun atur bilik..basuh toilet..tgk cd baikk punyerr..ngehngehngeh!

akhir kata dari saya...CUAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!

7 comments:

Anonymous said...

ngehngehngeh!! cuak? cuak korg ok lagi.. tak sama ngan cuak kitaorg.. tp biasalah.. kaum hawa nih, bab2 cenggini mmg cuak dlm hati jer.. setenang air di kali :P semoga mirose dipermudahkan ketika bersalin kelak.. & juga loe tak pengsan :P tapi kalau nak pengsan gak, sila bgtau gue awal2 ek... nak gak nengok camana org bersalin nih.. :P

Anonymous said...

klu gue pengsan, gue buat2 tak pengsan..senyum je..sambil mata tebukak..hee

Anonymous said...

Sakit dah niii... uwaaa.. huf huf huf.. huf.. huf huff.. nenooo nenooo

Anonymous said...

ni sape yang sakit kat sini ni? pegi sepital la..!

~chOTTo~ said...

congrats to both of you!!!!! comelnyer menantu gue!!!! heee...

Anonymous said...

congrats to both of you!!! comel nyer menantu gue!!! :P

DoNe? No! said...

apsal aku tak nampak pun gambor anak ko??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...